måndag 5 december 2011

Rastlös

Känner mig oerhört rastlös idag. Kan bero på att jag inte gjort något vettigt alls idag, nästan... En maskin tvätt och mer än så har det faktiskt inte blivit. Men ibland måste man ha slö-dagar då man inte gör något alls, men det känns konstigt.

Jag som annars alltid gör något. Städar, målar, pysslar, tapetserar, stryker gardiner eller rensar i lådor och skåp... Nä, det passar inte mig att inte göra något. Undrar har det kommer gå att somna ikväll när jag varit så ineffektiv idag.

Klockan ringer hursomhelst 04.47. Då är det bara att polimasa sig upp och åka till jobbet. Jag klagar inte, absolut inte, jag gillar mitt jobb och klivet gladeligen upp före tuppen för att åka dit. Inte många arbetsdagar kvar det här året och efter jul vet jag inte vad som väntar... Jag önskar att jag visste, det hade varit bra att veta men nu gör jag inte det. Och inte verkar jag få något svar om det heller. Nåja, bara vänta och se...

Nu ska jag försöka tjuva datorn av min älskade karl och spela lite innan det är dags att lägga sig i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar