onsdag 28 december 2011

Gårdagen

Dagen började lugnt med tårtfika på jobbet, fick tillochmed presenter av mina kära kollegor. Efter jobbet blev det däremot stressigt och jobbigt. Jag åkte ju in till Gällivare... Tog en snabbfika på kaffemonster i norr och sen åkte jag och träffade den där "mystiska mannen". Vet inte om jag ska dela med mig om det ännu och hur jag ska göra med det hela, så jag håller det hemligt ett tag till.

Efter att jag handlat massor med mat och annat roligt till nyår på Ica kvantum fick jag erfara hur man lättast tar sig in i ett bagageutrymme som fryst igen... Jag hackade och skrapade is, försökte rucka upp den stackars bakluckan. Inget hjälpte, så jag fick helt enkelt fälla ryggstödet i baksätet fylla bagaget genom bakdörren. Det var inte lätt, men det gick och när jag besökt djurmagasinet och kom ut med en stor hundmatssäck var jag glad över att jag tänkt till och puttat in alla matvaror så långt det gick i bagaget.

Bagageluckan fick vi upp hemma på gården... utan större ansträngning.

Inne på köksbordet väntade ett paket och en tårta på mig. Barnen sjöng och de hade gjort fina saker i trolldeg som jag fick. Med ännu mer tårta, kaffe och 2 skinkmackor i magen landade jag äntligen under filten i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar