lördag 3 december 2011

Julfest

Idag har jag och Nova varit på julfest. Tanken var att vi bara skulle föra dit lite som jag bakat, men jag kunde inte neka henne att stanna en stund. Ögonen glittrade och hon var så glad när hon såg alla juldekorationer och julklädda människor.

Vi köpte en bulle, kaffe åt mig och öl (Nova kallar all dricka för öl). Fikade och satt och kikade på alla människor runt omkring oss. Sen köpte vi julklappar, två åt Nova och en åt Rasmus. Nova fick sig en mindre dyr variant av barbiedocka och hårklämmor, sen var hon nöjd och ville åka hem.

Hennes vilja fick bli en lag och vi åkte hem. Skönt för mig som har skallebank idag, inte för att jag druckit alkohol utan för att min syn inte är så bra som jag vill tro. Misstänker jag iaf...
Jag orkar bara inte ta mig till optikern för att kolla upp det heller, jag vill ju inte ha dålig syn. Men nu måste jag ta tag i det, för det blir knappast bättre av sig själv.

Nåja nu ska jag ta tag i hemmet. Jag har knappt varit hemma på 12 dagar och det syns... Tvättberget har nog aldrig varit så stort som det är nu och dammråttorna biter nog oss snart i tårna. Nä, så illa är det kanske inte men lite måste man ju få överdriva.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar