onsdag 7 december 2011

Jobbigt

Att det ska vara så jobbigt att ligga hemma och vara sjuk. Jag får dåligt samvete av det.

Självklart ska man vara hemma när man är sjuk, det blir ju inte bättre av att man smittar ner sina kollegor och i mitt fall även barnen som äter. Dessutom bör man vara sängliggande när man har feber. Anstränger man sig för mycket kan det sluta riktigt illa.

Igår kväll visade tempen 38,6, i morse vid tjugo över fem stannade den på 38,4... Min normala temperatur brukar vara 36,4-36,6 så jag har ju feber. Äter glass i stora lass för att få ner tempen, varvar med alvedon med jämna mellanrum.

Imorse när jag skulle ringa vakansen och sjukanmäla mig ville inte rösten fungera ordentligt, min hals gör ont.

Nä, nu börjar jag låta som en karl, dags att sluta gnälla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar