fredag 28 oktober 2011

Vet.besök, shopping, helgplaner

Idag har Lava fått vara till veterinären och visa upp det kliande örat. Det togs prover och konstaterades att det var svamp... Hon fick örondroppar och en flaska med något som skulle baddas i öronen. Eftersom att det kliat för henne har hon klöst upp en sår på halsen, där blev det rakat och rengjort sen fick hon på sig en tratt. Stackarn... Vi passade även på att vaccinera henne när vi ändå var där.

Vi hann även med lite shopping.
Vinterovarall och 2 par byxor åt Nova.
2 par byxor och en tröja åt Rasmus.
En kofta åt mig, galgar till garderoben, korgar till toan och ett talefondisplayskydd åt Jonas.
Lava fick grisöron, grisknorr och en pläd att ligga på.
Passade även på att fynd en julklapp. Inte många kvar att köpa nu. Det är så skönt att göra bort det innan december, då slipper man stressa med det och kan njuta av alla mysigt julpynt istället. ;)

Vi hade lite planer på att åka antingen till Luleå eller Kiruna i helgen. Planerna på Luleå la vi ner när Lava fick tid till veterinären. Kiruna-planerna har vi fortfarande lite funderingar på, om vi åker så blir det imorgon på morgonen. Jag skulle behöva tvätta massor med kläder och städa här hemma, men nog är det ju roligare att åka bort...
Får fnula lite mer på det där med Kiruna.

Nu lagar min älskade middag och jag tittar lejonkungen med Rasmus. Nova sover sött här bredvid mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar