måndag 17 oktober 2011

Äntligen måndag

Ja, faktiskt så känns det helt underbart att det är måndag igen och första arbetsdagen den här veckan är avklarad. Jag går med glädje till jobbet varje morgon, just för att jag är så jäkla glad att ha ett arbete att gå till.

Att jag dessutom har ett jobb och arbetskamrater som jag trivs med. Synd att det bara är ett vikariat, men så är det och det poppar säkert upp något minst lika trevligt senare.

Nu skakar ni på huvudet och tror jag slagit min träskalle i ventilationskåpan, alternativt sniffat på något spännande lösningsmedel, men det har jag inte. Jag är bara så förbaskat glad över att inte gå hemma hela dagarna och varenda månad behöva trolla med knäna för att ekonomin ska gå ihop.

Nä, nu ska jag sova så att jag är piggelino imorgon. Klockan ringer 5.03 (man kan ju inte ställa klockan på ett jämnt klockslag...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar