lördag 26 november 2011

Snart når jag målet...

Jag kan inte påstå att det varit särskilt svårt, att jag lidit eller gått hungrig. Men nu har jag snart, väldigt snart nått mitt viktmål. Jag är snart tillbaka på samma vikt som innan jag blev gravid med Rasmus. Mina älskade nötta och lite småtrasiga jeans som jag inte kunnat ha på 6 år passar. Vilken lycka! Jag har visserligen lite lös hud som dallrar på magen, men det bryr jag mig inte om. Ett minne efter två graviditeter, det får man liksom räkna med. ;)

Det lustiga i den här historien är att jag inte ens har kämpat. Det enda jag gjort är att inte äta ketchup, minskat rejält på socker, uteslutit mjölk (utom i kaffet då) och dragit ner lite på kolhydraterna. Samtidigt som att jag rör mig betydligt mycket mer nu än förut.
Det känns som att jag äter mycket sundare, mer grönsaker och proteiner, än tidigare och jag tycker dessutom att det är gott. Mitt sockersug har minskat och det är helt underbart.

Nackdelen med att äta så lite socker är att allt smakar så fruktansvärt sött när man väl äter eller dricker något med högt sockerinnehåll. Drack ett glas saft för nån dag sen och det smakade verkligen inte gott, så sött och sliskigt.

Nog tjatat om det. Idag ska jag befinna mig på enen några timmar, det blir trevligt hoppas jag. Det brukar det vara iaf. Imorgon tänker jag slänga upp lite mer julpynt, det är ju faktiskt första advent... Granen väntar vi med ännu ett tag så den får snällt stå i garaget.

Nu klicka igång motorvärmaren och kramats lite med barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar