onsdag 9 november 2011

Onsdag

Snart har den här veckan passerat...

Igår var jag in till gve med barnen och morsan. Lite nya pyjamaser inhandlades till barnen samt väggfärg till lill-toan och mat.

Barnen fick gå med varsin liten kundvagn på coop och det var en spännande upplevelse. Vilda och galna sprang dem runt med sina kundvagnar och slet i grejer... Jag fick inte med mig hälften av det jag skulle ha, men det får vi komplettera senare. Det viktigaste kom med iaf.

Idag har jag planerat att skura golven i köket, hallen, tvättstugan och toan. Rasmus och Novas rum tar jag om inte orken hinner ta slut. Hela huset ska även dammsugas och dammtorkas. Det är tur att jag tycker att sånt är roligt. :)
Mer än en gång har jag fått frågan om jag är helt galen som tycker det är roligt att städa. Men jag kan inte se vad som är så tråkigt med det... Någon son känner för att förklara?

Jag riktigt njuter när jag städar och pustar, ser hur fläckar och damm försvinner och det blir rent och fint. Jag skulle aldrig komma på tanken att köpa in den "tjänsten" av någon, jag är så pass petig i mitt städade att jag inte lämnar minsta lilla fläck eller dammkorn, ser jag att jag missat något börjar jag om från början. Är nog lite tvångstankar där kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar