lördag 28 januari 2012

Stor tjej

Nova har börjat sova i egen säng, i eget rum. Ni ska bara veta hur tomt det känns i våran dubbelsäng nu... Från att hon var inne i min mage tills nu har hon alltid sovit tätt, tätt intill. Bortsett från någon natt då hon sovit antingen med Jonas på soffan eller hos mommo & moffa. Men de gångerna är så få att man kan räkna dem på fingrarna.

Nu är hon snart 2,5 år och sover alltså i eget rum, i egen säng, hela nätterna. Jag saknar henne... Även om jag många gånger svurit över hur trångt och varmt det blir. Jag försökte tillochmed lika och locka henne att sova med mig, utan någon framgång alls. Hon skulle bestämt sova i sitt eget rum, i sin egen säng.

Hon blir stor alldeles för fort. Min lilla, lilla piga. Snart är både hon och Rasmus vuxna och utflugna ur huset. Fy, vad tomt det kommer bli. Måste nog skaffa fler barn... Undrar just om mannen i huset är med på noterna? Jag vet inte ens om jag själv är med på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar